Etiket arşivi: bingöl

Zulme kayıtsız kalamayız

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye’nin kronik meselelerini çözüm yoluna koyarak kardeşliğini pekiştirerek, geleceğe daha bir emin adımlarla yürüdüğünü belirtti. Erdoğan, “Türkiye kendisine dayatılan gündemlere boyun eğmiyor, tuzağa düşmüyor. Kendi gündemini kendisi belirliyor ve kendi gündeminin peşinden koşmaya devam ediyor” dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Bingöl Havalimanı’nın açılışını gerçekleştirmek üzere AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile birlikte uçakla kente geldi.
Başbakan Erdoğan’ın açılışını yapacağı havalimanı çevresinde geniş güvenlik önlemleri alınırken, alana 200 metre mesafedeki oto park alanındaki araçlar, jandarma bomba uzmanı dedektör köpekler tarafından didik didik arandı. İki Kobra helikopter havada sürekli uçuş yaptı.

ALANA İLK BAŞBAKAN’IN UÇAĞI İNDİ
başbakanBaşbakan Erdoğan, Bingöl Havalimanı’na bugün kendilerinin indiğini, yarın da resmi olarak sefelerlerin başlayacağını belirterek, “İnşallah Bingöl, bu havalimanı sayesinde, Solhan’daki yüzen adayı görmek için gelen çok sayıda turisti ağırlayacak. Bu havalimanı sayesinde Bingöl, Karlıova’da, o doyumsuz güneşin doğuşunu seyretmek isteyen çok sayıda ziyaretçiyi ağırlayacak. Bingöl’ün kartal oyununu seyretmeye inşallah çok daha fazla turist gelecek. Yapımına devam ettiğimiz Haserek Kayak Tesisi inşallah kış aylarında ziyaretçilerle dolup taşacak” dedi.

GÜZEL BİR SÜREÇTEN GEÇİYORUZ
Başbakan Erdoğan, verilen destekle çözüm süreci adı verdikleri sürecin çok başarılı şekilde ilerlediğini belirterek, “Allah’a hamdolsun, aylardır bu bölgeden acı haberler değil, artık müjdeler alıyoruz, artık güzel haberler alıyoruz. Bu bölgede güzel gelişmelere şahit oluyoruz. Umutların çoğaldığı bir süreçten geçiyoruz. Baharın dağlarımızda, ovalarda, şehirlerimizde, köylerimizde kalıcı hale geldiği, kardeşlik ikliminin yüreklerimizi kuşattığı bir süreçten geçiyoruz. Gençlerin ölmediği, annelerin, babaların gözyaşı dökmediği, acının yürekleri kavurmadığı, herkesin umutla geleceğe baktığı, şevkle işine
sarıldığı güzel bir süreçten geçiyoruz” dedi.

BİNGÖL’ÜN KALBİMİZDE AYRI BİR YERİ VAR
Bingöl’e özellikle teşekkür ettiğini söyleyen Erdoğan, 12 Eylül darbesi sonrası anayasa oylamasında en yüksek ’evet’ oyu veren illerin ilk sıralarında Bingöl’ün geldiğini ve bunu unutmadıklarını söyledi. Erdoğan, “Kardeşlerim, Bingöl terör karşısında da dik durdu. Bingöl, demokrasiyi muhafaza etme noktasında her zaman dik durdu. Bingöl, darbeler noktasında, darbelere karşı gelme noktasında da her zaman dik durdu. Bingöl’ün, bizim kalbimizde, bizim gönlümüzde çok ayrı bir yeri var. Sizlerin desteğini çok ama çok önemsiyoruz. Sizlerin hayır duasını çok ama çok önemsiyoruz. Demokrasi
mücadelesinde, Milli Birlik ve Kardeşlik Projesi yolunda, çözüm sürecinde Bingöl ile birlikte yürümeyi çok çok önemsedik. Onun için Bingöl’e sonsuz şükranlarımızı iletiyoruz” dedi.

“TUZAKLARA ASLA EYVALLAH ETMEYECEĞİZ”
Dünyanın çok zor bir süreçten geçtiği günlerde Türkiye ekonomisinin istikrarla büyümeye devam ettiğini söyleyen Erdoğan, şöyle dedi:
“Dünyanın çalkantılı bir süreçten geçtiği şu günlerde, Türkiye bölgesel meselelerde, küresel meselelerde diklenmeden dik duruyor, onurlu, ilkeli bir duruş sergiliyor. Türkiye, kronik meselelerini çözüm yoluna koyarak kardeşliğini pekiştirerek, geleceğe daha bir emin adımlarla yürüyor. Türkiye kendisine dayatılan gündemlere boyun eğmiyor, tuzağa düşmüyor. Kendi gündemini kendisi belirliyor ve kendi gündeminin peşinden koşmaya devam ediyor. Bizim gündemimizde ne var biliyor musunuz? Millet var. Bizim gündemimizde ne var biliyor musunuz? Hizmet var. Bizim gündemimizde işte
Bingöl’de olduğu gibi şehirlerimize havalimanlarını inşa etmek, yollar, hastaneler, konutlar, okullar inşa etmek var. Biz yapay gündemlere, sanal gündemlere aldanmıyor, onların peşine takılıp gitmiyor, ülkemizi büyütmenin, şehirlerimizi büyütmenin, aziz milletimizi daha fazla huzura, daha fazla refaha kavuşturmanın mücadelesini veriyoruz. Elbette bundan rahatsız olanlar var. Türkiye’nin bu kararlılığından rahatsız olanlar var. Türkiye’nin büyümesinden, Türkiye’nin güçlenmesinden, Türkiye’nin
içeride ve dışarıda barışı, huzuru, kardeşliği savunmasından rahatsız olanlar var. Biz, onların bu rahatsızlığı karşısında asla geri adım atmayız ve atmayacağız. Türkiye üzerine oynanan oyunlara, Türkiye’ye kurulan tuzaklara asla eyvallah etmeyeceğiz. Allah’ın izniyle tüm tuzakları aşacağız, tüm oyunları bozacağız. Türkiye’yi istikrar içinde, güven içinde büyütecek ve 2023 hedeflerine ulaşacağız.”

MISIR HALKI OYUNU BOZDU
Mısır’da yaşanan olaylara da değinen Başbakan Erdoğan, “Bakın kardeş ülke Mısır’da birçok meydanda Mısırlı kardeşlerimiz darbeye karşı çıkıyorlar. Mısır’da kardeşliği zedeleyecek hareketlere girişmeden darbeye itiraz ediyorlar. Ve ne diyorlar: Benim oyum nerede. Benim oyuma ne oldu. Bunu soruyorlar. Bu bölgenin insanını koyun zannedenler çok yanılıyorlar. Mısır’da darbeyi yaparız, işimize yaparız diye düşündüler. Ama Mısır halkı bu oyunu bozdu” dedi.
Mısır’daki olayların benzerinin Türkiye’de de uygulanmaya çalışıldığına dikkat çeken Başbakan Erdoğan, şöyle konuştu:
“Benzer senaryoyu Türkiye’de uygulama istediler. Ağaç diyerek, çevre diyerek, park diyerek insanları sokağa döktüler. Bingöl’de kaç kişi sokağa döküldü bilemiyorum. Ama bakın sadece bir açılışı töreninde burada binler var. Türkiye’de demokrasiye sahip çıkanları koyun olarak gördüler. Kömürcü, makarnacı dediler. Camilerimize başörtülü kızlarımıza hakaret ettiler. Ama millet sandığa demokrasiye sahip çıktı. Bu bölgede halklar darbelere karşı çok dik duruş sergiliyorlar. Birileri iki yüzlü davranabilir. O bizi ilgilendirmiyor. Eğer onların bir hesabı varsa Allah’ın da milletin de bir hesabı var. Onların bir tuzağı varsa Allah’ın da milletin de bir tuzağı var. Siz bu oyunları bozdunuz, inanıyorum ki bundan sonra da bozacaksınız.”

ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI
Türkiye’de yaşayan 76 milyon nüfusu kucaklayan ve hepsine eşit mesafede duran bir iktidar olduklarını anlatan Erdoğan, Şırnak’ta yapımı tamamlanan ve önümüzdeki günlerde açılışı yapılacak hava limanına, BDP’nin desteğiyle milletvekili seçilen Şerafettin Elçi’nin adını verdiklerini duyurdu. Erdoğan, şöyle dedi:
“Biz, 76 milyonu bir ve beraber gören hep birlikte kucaklayan hepsine eşit mesafede duran bir iktidarız. Şimdi ben sizden bir cevap bekliyorum. 10 yıl önce Bingöl’e havaalanı yapılacak denseydi inanır mıydınız. Ama bakın şimdi oldu. Bugün açtık. Zira Ak Parti iktidarı bu. Önümüzdeki hafta bugün Kastamonu havaalanını açacağız. Ondan sonraki Cuma Şırnak’tayız. Şırnak’a müjde veriyorum. Bu ülkenin eski siyasetçilerinden Şırnak’ın evladı Şerafettin Elçi havalimanı açacağız. Bizim kitabımızda ayırımcılık yok. Halkımızın hepsini kucaklayan bir partiyiz. İnşallah şartları daha da geliştireceğiz. Daha ucuza yolculuk koşulları da gelecek. 1,5 saatte İstanbul’a gidilecek. Bak nereden nereye geldik. Şurada Bingöl’ün en ücra köşesine gitmeye kalksan ancak o kadar sürede varırsınız 10 yıl önce Bingöl’de deprem olduğunu bu kardeşiniz buraya geldi. Bingöl’ü yeniden inşa edeceğiz dedik. Yollar hastaneler yapıldı mı. Yapıldı. Hem Bingöllü kardeşlerimim hem tüm Türkiye’nin oynana oyunlara kurulan tuzaklara karşı çok ama çok dikkatli olmasını istiyorum. Büyüyen güçlenen Türkiye’yi yolunda çıkarmak için yapılan tahriklere karşı herkesin sabırlı olmasını istiyorum.”

ÇÖZÜM SÜRECİNİ SABOTE ETMEK İÇİN YAPTILAR
Çözüm süreci ve Akil İnsanlar konusuna da değinen Başbakan Erdoğan, “Akil insanlarla 81 vilayette çalışma yaptık. Cözüm sürecinde üzerimize düşenleri büyük hassasiyetle yerine getiriyoruz. Biz sorumluluğumuzun idrakindeyiz. Biz bu süreçte sabotajları ve provokasyonlar olacağını defalarca ifade ettik. Önce Paris, ardından AK Parti Genel Merkezi’ne yapılan saldırı, ardından Reyhanlı sonra da İstanbul’da başlatılan olaylar, hem çözüm sürecini sabote etmek için yapılan olaylardır. Bu olaylar genelde Türkiye, özelde ise çözüm sürecini hedefleyen olaylardı. Böyle tencere tava çalanlara aldanmayın. Halkını rahatsız eden bu insanlar demokratik bir arayış içinde değiller. Tam aksine gürültü kirliliği ile çevreyi katlediyorlar. Çözüm sürecinden geri adım atmayacak sabırlı yolumuza devam edeceğiz. Çözüm sürecini kesintiye uğratmak isteyenler vebalinden kurtulamaz. Bu süreci başarısızlığa uğratmak için şark kurnazlığına girenler tarihe ve bu milleti bunun hesabını veremezler. Bingöl’den bu sürece sımsıkı sahip çıkmasını bekliyoruz. Siz sürece sahip çıkarsanız tüm tuzaklar bozulacak, süreç hedefe ulaşacaktır. Bugün Bingöl’de tarihi bir gün yaşıyoruz. Yılların özlemi olan havaalanı kazandırıyoruz. Ancak başka müjdeledim de var” dedi.
Yapılan konuşmaların ardından Başbakan Erdoğanve beraberindekiler kurdele kestikten sonra Bingöl Valiliği’ne geçti.

39 MİLYON LİRAYA MALOLDU
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın açılışını yaptığı Bingöl Havalimanı’nın ihalesi 1995 yılında yapılarak inşaatına 1996’da başlandı. Ödeneksizlik nedeniyle yıllarca atıl durumda kaldı. Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz’ın girişimiyle 2009 yılında yeniden yapımına başlanan havalimanı 39 milyon liraya maloldu. Kent merkezine 20 kilometre mesafedeki Çeltiksuyu Mevkii’nde yapılan havalimanında 2 bin 300 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde pist bulunuyor. Yıllık 500 bin yolcu kapasiteli 4 bin metrekare kapalı alana sahip havalimanı bir terminal, giriş kontrol binası, kule, teknik bina, DHMİ hizmet binas, ısı ve güç merkezi, su deposu, emniyet, jandarma, itfaiye binaları ile otopark yer alıyor.

“ÜNİVERSİTELERDE DEVLETİN GÜVENLİK GÜÇLERİ GÖREV YAPACAK”
Bingöl Havalimanı’nın açılışını gerçekleştiren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, daha sonra Bingöl Valiliği’ni ziyaret etti. Erdoğan, yol boyunca vatandaşların ilgisini görünce, otobüsünü durdurup çocuklara oyuncak dağıttı. Valilik binası önünde törenle karşılananan
Başbakan Erdoğan, Vali İbrahim Taşyapan’la yaklaşık 1.5 saat görüştü. Bu sırada Bingöllü olan Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış ile birlikte valilik binası balkonuna çıkarak gazetecilere, “Çekin bakın Bingöl’ün iki bakanı var” diyerek Bağış’ı gösterdi. Erdoğan’ın, valilik ziyareti sırasında da sıkı güvenlik önlemleri alındığı görüldü. Bir helikopter kent üzerinde sürekli uçuş yaptı.
Başbakan Erdoğan, valilik çıkışında da toplanan kalabalığın içerisindeki çocuklara oyuncak dağıttı, ardından Bingöl Üniversitesi’nde verilen iftar yemeğine katıldı. Erdoğan, Ramazan ayı ile birlikte gündemlerine sabır ve sevgi yerleştiğini, Allah’ın sabrı sevdiğini ve sabır edenlerle birlikte olduğunu ifade ederek, “Sabır ancak acziyet değildir. Bizim nezdimizde sabır ileri görüşlülüktür geleceği düşünmektir. Hayal etmektir” dedi. Bugüne kadar çok zulüm, baskı, provokasyon ve haksızlık gördüklerini ama sabır ve metanetle hepsinin üstesinden geldiklerini söyleyen Erdoğan, şöyle konuştu:
“Diklenmeden dik durarak mücadelemizi sürdürdük, diğer yandan dua ettik, sabrın sonunda muradımıza ulaştık. Demokratik hayatımızda çok muhtıra ve darbe yaşadık. Aziz milletimiz onca badireye rağmen dünyaya kardeşlik dersi vermiştir. Milletimiz kardeşinin acısını kendi acısı bilmiş kardeşinin başarısı ile övünebilmiştir. Bizler kendi kalbini kardeşinin kabine yerleştirmiş milletin çocuklarıyız. Suriye, ve Mısır’da kardeşlerimizin acısını içimizde hissettik. Birileri ’Dış politika iflas etmiştir’ diyor. Bunlar tarihi bilmiyor. Ecdadımız Osmanlı’nın Hint Yarım Adası’na gitmesinin bir anlamı vardı. Adaletin tecellisi oraya ya kadar gittiler. Sınır komşularında olanlara seyirci kalamayız. Ya elimizle ya dilimizde müdahale edeceğiz ya da buz edeceğiz. Biz dolar ve avroları görerek kuyruğa giremeyiz. Kardeşliği çıkara ve menfaate dayalı bir ortaklığa dayandırmayız. Kendimiz için ne istiyorsak dünyanın her yerindeki kardeşlerimiz için aynısını istiyoruz.”
Başbakan Erdoğan, Milli Birlik ve Kardeşlik projesini de bu anlayış üzerinde ilerlettiklerini ifade ederek, şunları söyledi:
“Ret, inkar ve asimilasyon politikalarını kardeşliğimizin önündeki en büyük engel olarak gördük ve ellerimiz ile reddettik. Gençlerin kanının ve anne ve babalarının gözyaşlarının akmasının kardeşliğimizin önünde büyük engel olarak gördük. İstediğimiz hızda olmasa da sabotaj ve provokasyonlar yaşansa da biz üzerimize düşenleri yerine getiriyoruz. Sadece çözüm sürecinin ilk aşaması bölgede büyük bir umuda vesile oldu. Dağlarda artık piknik yapılıyor. On yıllardır vatandaşlarımız göremedikeri köylerine dönüyorlar. Ticaret canlandı, işsizliği çözmeye dönük adımları görüyoruz. İlk aşaması bölgenin çehresini bu kadar değiştiren çözüm sürecin bölgeyi nasıl kalkındıracağını sizin tahminlerinize bırakıyorum. Çözüm sürecini yürükten desteklediniz. Bingöl’den teröre karşı durmasını ve demokrasiye sahip çıkmasını istiyoruz. Zahmetsiz rahmet olmuyor. Sürecin bozulmaması için her birimizin büyük hassasiyetle geleceği yürümek zorundayız. Provokasyonlara karşı çok net ve çok kararlı bir duruş göstermeliyiz. Her karşı düşünceye saygımız var ama şiddete asla saygımız yoktur. Şunu herkesin bilmesini istiyorum gençlik ve gençliğin üstü inancına saygı istiyorsa karşının inancına saygı göreceksin. Ancak, olayı şiddete taşıdığında karışında şiddeti görürsün. Şiddet varsa şiddettin karılığı şiddettir.”

’MOLOTOF VE PALALI GENÇLİK İSTEMİYORUZ’
Başbakan Erdoğan artık devlet üniversitelerinde özel güvenlik yerine devletin güvenlik güçlerinin görev alacağını belirterek, “Devlet üniversitelerine artık özel güvenlik güçleri değil devletin güvenlik güçlerini üniversitelere yerleştireceğiz. Burada farklı şeylerin olduğunu görmek bizi farklı şeyler yapmaya itti. Biz molotof ve palalı gençlik istemiyoruz. Bilgisayarlı ve kitaplı gençlik istiyoruz” dedi.

KAYNAK: BİNGÖL, (DHA)

Gazilerimize verdiğimiz değer bumu

Sayın Genel Kurmay Başkanı ve Sayın Başbakanımız ufak bir cümle olsun Gazilerimize verdiğimiz değer bumu? Vatan için canını hiçe sayan gazilerimiz neden beklendiği kadar değer göremiyor, bu Ülkenin gazisini uçakla yollucak gücümüz yokmu? yada bir ambulansla  tabiki var biz koskoca Türkiye Cumhiriyetiyiz lütfen Gazilerimize bekledikleri”den daha fazla değer gösterelim bu konuya büyüklerimiz biraz daha fazla ilgi göstersin….

Bingöl’de askeri konvoyun geçişi sırasında terör örgütü PKK tarafından düzenlenen roketli saldırıda sağ omuzuna bir, boynuna ise iki mermi isabet etmesi sonucu yaralanan Piyade Çavuş Bilgi Kayapınar, tedavi gördüğü Elazığ Asker Hastanesi’nden memleketine otobüsle gönderildi.

Bingöl’de 18 Eylül’de 10 askerin şehit olduğu hain saldırıda yaralanan askerlerden Piyade Çavuş Bilgi Kayapınar (21), Bingöl Devlet Hastanesi’ndeki 3 gün süren tedavisinin ardından Elazığ Asker Hastanesi’nde ameliyat olarak Adana’daki baba ocağına döndü. Baba İsa Kayapınar oğlunun yaralandığını duyduktan hemen sonra Bingöl’e gittiğini ve hastanede oğlunun yanında olduğunu söyledi. Kayapınar, devlet hastanesinde yetkililerin kendilerini yalnız bıraktığını 3 gün sonra gelerek oğlunu helikopterle Elazığ Asker Hastanesi’ne götürdüklerini kaydetti. Baba Kayapınar, burada gerekli tedaviler yapıldıktan sonra oğlunun taburcu edildiğini belirterek, “Ben taburcu olunca başhekimliğe çıkarak ambulans istedim. Ancak bize ambulans verilmedi. Oğlum omuzundan ve özellikle boyunundan yaralı olmasına rağmen yaklaşık 500 kilometreyi otobüsle geldik. Buraya gelirken Adana’daki komutanlar beni arayıp durdu. Bende onlara kızdım ben buraya kadar geldikten sonra zaten eve giderim dedim. Oğlum vatan için canını feda etti ama gördüğü muamele hiç hoş değil. Kimse paranız var mı gidebilecek gücünüz var mı diye sormadı” diye konuştu.

Gazi Bilgi Kayapınar ise konunun tartışılmasını istemeyerek, “vatan sağolsun” dedi.

“YARALI MEHMETÇİLERİN UÇAKLA GELMESİ İÇİN ŞEHİT Mİ OLMASI GEREKİYOR”

Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Adana Şube Başkanı Ersin Güluçar ise son zamanlarda Türkiye’de yaşanan terör olaylarından dolayı gazi ve şehit sayısının arttığını belirterek, “Bursa’daki olaya benzer bir olayda Adana’da yaşandı. Bingöl’de gazi olan bir Mehmetçiğimiz Elazığ’dan buraya otobüsle gönderilmiş. Üstelik gazimizin sağ koluna bir, boyununa iki mermi isabet etmişti. Yaşaması bile mucize olan gazimiz ambulans yerine otobüsle gönderilmiş. Bu durum bizi derinden üzdü. En azından gazimiz oradan buraya bir ambulansla gönderilemez miydi?. Bu çocuklar vatanı için canını siper ediyor. Yaralanan Mehmetçiklerin uçakla gelmesi için illaki şehit mi olması gerekiyor. Ben duruma gerekli mercilerin yasal işlemi başlatacağını düşünüyorum” diye konuştu.

Elazığ Asker Hastanesi yetkilileri ise gazinin gerekli tüm tedavileri yapıldıktan sonra taburcu edildiğini, tıbbi gereklilik görülmediği için ambulans tahsis edilmediğini otobüsle gönderildiğini bildirdi.

Bingöl’de 1 asker şehit 48 yaralı var

Bingöl-Muş karayolunun 16. kilometresinde seyir halinde olan askeri konvoy, Kardeşler köyü mevkisinde teröristlerin saldırısına uğradı. Konvoydaki bir araçta yangın çıktı. İlk bilgilere göre 1 asker şehit oldu, 48 asker yaralandı. Olay yerine çok sayıda ambulans sevk edildi.

VALİDEN AÇIKLAMA

Bingöl Valisi Mustafa Hakan Güvençer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bingöl-Muş karayolunun 16. kilometresinde seyir halinde olan askeri konvoyun, Kardeşler köyü mevkisinde saldırıya uğradığını belirtti. Olayda, konvoydaki bir minibüsün yanmaya başladığını belirten Güvençer, “Patlayıcı infilakı ya da roketatarlı bir saldırı mı olduğu konusunda henüz net bir bilgi yok

GÖRGÜ TANIKLARI ANLATIYOR

“Otobüs alev içindeydi. Dört asker yaralıydı. Ambulanslar hemen yetişti, hastaneye götürüldü. Benim hastaneye götürdüğüm askerlerden biri ‘bize roket atmışlar’ dedi.”

KÖY KORUCUSU:

“Ben yanlarına gittim, bomba yerleştirmemişler. Diğer tepeden iki roket atmışlar. 4 km ileride jandarma karakolu var. Araç alev topuna dönmüş. Bir tek araç isabet almış