Kategori arşivi: Yazarlar

Türkmen kardeşlerimize destek çıkalım

Utanmamız gerekiyor, TÜRK milleti olarak Kobani kadar olamadık Türkmen kardeşlerimize sahip çıkmıyoruz herkes kaçıyor, memleketin okadar ztürkmenngini var siyaset adamları sözde Milliyetci geçiniyolar, hani nerde Bizim milliyetciliğimiz? hani nerde? Türkün Türkden başka dostu yok bunu herkes biliyor değilmi? peki biz neden Türkmen kardeşlerimize destek çıkmıyoruz Bayır bucak da ırak da yoklukla savaşırken kendi Türkmen kardeşlerimiz biz evimiz”de keyif çayları içiyoruz..

 

 

 
Ama lafa geline herkes asıp kesiyor vs vs Utanmamız gerekir Kobani için günlerce canlı yayın yapan Tv kanalları ne zaman Yayladağına gidip de canlı yayın yaptınız? Telefon operatörleri her yere yardım topladınız neden Türkmen kardeşlerimiz için kampanya başlatmadınız? Ben kendim bizzat gidip gördüm öyle çok seviniyolar”ki Türkiye”de geldiğimizi duyunca öyle bir sarılmaları varki kardeşin sarılmıyor, bu şekilde sana çünkü onlarda TÜRK dinimiz bir soyumuz bir çünkü bir Osmanlı torunuyuz..

 

 

 

 

 

 
Ufak bir anımı paylaşakmak istiyorum bunu Önce CC ALLAH sonra gözlerim şahit oldu biz 3 arkadaş suriye”ye yani bayırbucuğa gitmek için yola çıkdık ve yayladağına gittik orda bizi karşıladı kardeşlerimiz ve daha sonra yola çıkdık uzun bir yürüşden sonra sınırı geçtik önce ufak bir baraka şeklin”de bir yere gittik hemen uzağın”da TÜRK Askerileri vardı orda kahraman Türkmen kardeşlerim Türk askerine zarar gelmesin diye gece gündüz nöbet tutttuklarını gördüm inanın gözlerim doldu öyle çok sahip çıkıyolar”ki tarifi imkansız daha sonra başka bir yere geçtik sabahın ilk ışıklarıydı biz uykusuz yorgun bir şekil”de yolumuza devam ettik ve bayır bucak Sultanabdulhamit Tugayi komutanı ömer ile birlikte diğer kardeşlerimizin yanına gittik ama öyle yorgun bitkindiki anlatamam cepheden gelen kardeşlerimiz yanyana yatıyolardı öyle bir manzara gördümkü ne yorgunluk kaldı ne korku başımı kaldırıp baktığım”da karşım da koskoca duvaru kaplayan bir AY YILDIZLI BAYRAĞIMIZ ve inanın orda belli etmedim ama gözlerim oldu sordum neden bu bayrak diye dedikleri tek teklime Hepmizin canı feda olsun AY YILDIZ BAYRAĞA uyan türkiye o insanlar yoklu ile savaşıyolar bizden destek bekliyor, peki ya biz ne yapıyoruz hiç bişey UTANMAMIZ gerekiyor haydi TÜRK MİLLETİ Kendi soydaşlarımıza destek olalım hep birlikte yanların”da olduğumuz gösterelim…

Ey şehit

Ey şehit sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın…
Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın…”

şehitM.A. Ersoy

Ve asla unutmuyacağız

Çanakkale Şehitlerimizi Hiç Bir Zaman Unutumadık Ve Unutmayacağız Ruhunuz Şad Olsun…

şehitler

Çanakkale geçilmez türk milleti yenilmez

Çanakkale yüz binlerce Şehit kanları ile sulanmış çanakkale ve Yüce Türk milletinin destanıdır, çanakkale bize miras kalan bu güzel ülke ve için Şehit düşen atalarımızın tam bir asırlık anısı dile kolay tam 100 yıl geçmiş Baş komutan Mustafa Kemal Atatürk ve onun kahraman askerlerine sonsuz şükranlarımızı sunar, ve her TÜRK”e “CC ALLAH” Şehitlik mertebesini nasip eder inşallah, Bu gece yatmadan her türk ve bu bayrak altında yaşayan herkesin Şehitlerimiz için “FATİHA”çanakkale okusun inşallah….

Osman Şengezer”in Kimdir

Osman Şengezer”in Kimdir ünlü tasarımcı”nın hayatıKırk yılı aşkın süredir opera, bale, tiyatro sahne tasarımları ve kostümleri hazırlayan Osman Şengezer’in yapıtlarından oluşan seçki, “Osman Sengezer: Dekor ve Kostümün 40 Yılı” başlıklı sergide yer alıyor. Sergi, Şengezer’in 1966’dan 2005’e gerçekleştirdiği
20 opera, 5 bale, 13 tiyatro ve 5 müzikale ait dekor ve kostüm tasarımını sunuyor.

Sanal Mimarlık Müzesi, tasarımın özel bir alanına ilişkin kapsamlı bir arşivi izleyicilerine sunuyor. Kırk yılı aşkın süredir opera, bale, tiyatro sahne tasarımları ve kostümleri hazırlayan Osman Şengezer’in yapıtlarından oluşan seçki, “Türk Sahnelerinde Dekor ve Kostümün 40 Yılı” başlıklı sergide yer alıyor.

Osman Şengezer; Ankara, İstanbul ve İzmir Devlet Tiyatroları, Devlet Opera ve Baleleri, İstanbul Şehir Tiyatroları, aralarında Ankara Sanat Tiyatrosu, Dormen Tiyatrosu, Kenter Tiyatrosu, Ankara Meydan Sahnesi, Devekuşu Kabare Tiyatrosu ve Nisa Serezli-Tolga Aşkıner Tiyatrosu’nun da bulunduğu çok sayıda özel tiyatro için, “II. Mehmet” ten “Il Trovatore” ye, “Orpheus” dan “Hürrem Sultan” a, “Uzundere” den “Mutlu Ol Nazım” a, “Kral ve Ben” den “Tatlı Charity” ye, farklı tür ve yaklaşımdaki gösterilerin dekor ve kostümlerini tasarladı.

Mimarlık eğitimi almış bir sahne tasarımcısı olan Şengezer, tiyatro, bale, opera dekoratörünün ilk kotaracağı konunun “yorum” ve “yorumlama” olduğuna dikkat çekiyor. Şengezer’e göre sahnede kullanılması gereken “nesneler”, sıradan şeylerdir ama tasarımcının bakış açısının ve yorumuyla biçimlenerek yeni bir araç ve amaç kimliği kazanırlar. Dekorun bir başka çok önemli öğesi insandır. İnsanın dekor plastiğine karışması; dekor unsurlarına karışan bedensel anlatım, yöneltilmiş, denetlenmiş gösterimlerin bütünlüğüne dönüşür. Seyirci ile oyun arasında ilk etkileşimi sağlayan öğedir dekor. Dekor, sahne ile seyirci arasında karşılıklı bir etki-tepki bağını sürekli olarak aktif bir biçimde koruyabilmelidir.

“Osman Şengezer: Dekor ve Kostümün 40 Yılı” sergisi, Şengezer’in 1966’dan 2005’e gerçekleştirdiği 20 opera, 5 bale, 13 tiyatro ve 5 müzikale ait dekor ve kostüm tasarımını sunuyor. Sergiyi, Tufan Sağnak ve Derya Nüket Özer hazırladılar.

Osman Şengezer
Eğitimine İstanbul’da başladı, Ankara’da tamamladı. o dönemde adı “Middle East Technical Univercity” olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün sınavını kazanarak eğitime hak kazandı. Bu bölümde iki yıl sanat tarihi, mimarlık tarihi, mimarlık kuramı ve teknik dersleri aldı. Lise yıllarında amatör olarak tiyatro ile ilgilenmeye başlayan Şengezer, bu dönemde, mimarlık kuramı derslerini veren Abdullah Kuran ile birlikte ODTÜ Tiyatro Kulübü’nü kurdu. Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü’ne dört yıl devam etti. iki yıl Tiyatro Tenkidi ve Yazarlığı ve 2 yıl Sanat Tarihi Bölümlerinde eğitim aldı.

1960’dan başlayarak, Ankara Devlet Tiyatroları Baş dekoratörü, ünlü Alman sanatçı Ulrich Damrau’nun yanında sekiz yıl asistanlık yaptı ve sekiz yıl süreyle, kendi deyimiyle “tiyatro, opera ve balenin mutfağında” çalıştı. 1962’de Ankara Devlet Tiyatroları kadrosuna girdi. Devlet Tiyatroları ikiye bölünüp, Devlet Opera ve Bale Genel Müdürlüğü kurulunca oraya geçti. Çalışmalarına daha sonraları İstanbul Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğü’nde devam etti. Turgut Zaim, Tarık Leventoğlu, Refik Eren uzun yıllar asistanlıklarını yaptığı dekoratörler oldu. Bir çok yabancı dekoratörle çalıştı. Ankara Devlet Balesinde yöneticilik yaptı. Uzun süre opera ve bale dergilerinin çıkarılmasında çalıştı. İstanbul Devlet Opera ve Balesinde bir süre Sanat Teknik Müdürlüğü yaptı, halen Başdekoratörlük görevini sürdürmektedir.

Sayısı dörtyüzelliyi geçen dekor ve kostüm tasarımları, operalar, operetler, baleler, modern dans gösterileri, tiyatro oyunları, müzikaller, sinema filmleri ve TV filmlerini kapsar. Ankara ve İstanbul Devlet Opera ve Balelerinin yanısıra, İzmir Devlet Opera ve Balesi, Van Devlet Tiyatrosu, İstanbul ve Eskişehir Şehir Tiyatroları ve TV kanalları ile çalıştı. Ankara Meydan Sahneleri, Ankara Deneme Sahnesi, Ankara Sanat, Dormen, Kenter, Nisa Serezli-Tolga Aşkıner, Akbank Çocuk Tiyatroları, Yeditepe Oyuncuları, Dilek Türker, Tiyatro Ayna ve daha birçok özel tiyatrolarla çalıştı.

Türkiye’nin hemen her iline turne yaptı. Yurt dışında İngiltere, Fransa, Tunus, Cezayir, Mısır, Almanya, Hollanda, Danimarka, Macaristan, Bulgaristan, Rusya, ABD, ve Kıbrıs’ta da turneye çıkarak dekor ve kostüm tasarımlarını izleyiciye sundu.

1963’den bu yana, karma resim sergilerine katıldı ve resim sergileri açti. 1968’de Ankara’da, 1978’de İstanbul’da, 1992’de Antalya’da dekor-kostüm eskiz ve maket sergileri açtı. 1958’den bu yana çeşitli dergi ve gazetelerde inceleme ve deneme yazıları yazdı, 1989’da Yön Ajans’ın yayınladığı “Dekor Kostüm Osman Şengezer”, 1993’de Parantez Yayınlarının yayınladığı “Yazılar Osman Şengezer” isimli iki kitap hazırladı